با همت نیکوکاران شاهرودی، بیش از یک میلیارد ریال در جشن گلریزان جمع‌آوری شد

در مراسم جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد که با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود و میامی و مسئولان و خیرین شهرستان شاهرود در سالن شهید بهشتی شاهرود برگزار شد، با همت نیکوکاران شاهرودی مبلغ یک میلیارد و صد میلیون ریال جمع‌آوری شد.

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه استان سمنان، علی‌اکبریان رئیس دادگستری شاهرود در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد با تأکید بر اینکه برگزاری جشن‌های گلریزان زمینه آزادی زندانیانی که بدهی مالی غیرعمد را فراهم می‌کند اعلام کرد: بیشترین جرائم غیر عمد در حوزه تصادفات و بدهی دیه در شاهرود است.

جشن‌ گلریزان اقدامی مؤثر در راستای کاهش آسیب‌ها

وی با بیان اینکه ایجاد صلح و سازش از طریق شورای حل اختلاف یکی از برنامه‌های دستگاه‌های قضایی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌هاست، ابراز کرد: شورای حل اختلاف با پیگیری از شاکیان پرونده زمینه صلح و سازش و جلب رضایت شاکیان را فراهم می‌کنند.

اکبریان افزود: جذب خیران برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در اولویت بعدی ما برای کاهش آمار زندانیان قرار دارد.

رئیس دادگستری شاهرود گفت: آسیب‌های اجتماعی به‌شدت خانواده زندانیان را تهدید می‌کند و با برگزاری این جشن‌ها می‌توان اقدامی مؤثر در راستای کاهش این آسیب‌ها برداشت.

بهره‌گیری از ظرفیت بانوان خیر در آزادسازی زندانیان غیرعمد

آیت‌الله مرتضی اشرفی استاد خارج فقه حوزه علمیه شاهرود نیز در این مراسم  با بیان اینکه در دین اسلام به‌ویژه در ایام ماه مبارک رمضان بسیار سفارش به دستگیری نیازمندان شده است، ابراز داشت: دعای ماه مبارک رمضان ۱۴ فراز دارد که در ۱۰ فراز آن به یاری مستمندان، نیازمندان و اشخاص بدهکار و گرفتار اشاره مستقیم می‌کند که در واقع خدای متعال در این دعا به ما بخشش و ایثار را آموزش می‌دهد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید زمینه بیشتر حضور بانوان در جشن‌های گلریزان را فراهم کنند، افزود: بانوان خیر بی‌شماری وجود دارند که در این جشن با پرداخت مبالغ قابل‌توجه توانستند در آزادی زندانیان نقش‌آفرین باشند.

موسس حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) شاهرود با بیان اینکه آثار برخی اعمال انسان حتی تا سال‌ها بعد از مرگ او در دنیا جاودانه خواهد ماند، تصریح کرد: زندانیان دیه و مهریه جرائم کیفری مرتکب نشدند و تنها به علت پولی که باید پرداخت کنند محبوس هستند که باید با تقسیط بدهی و جلب رضایت شاکیان به کاهش زندانیان دربند کمک کرد.

شاهرود ۵۰ زندانی جرائم غیر عمد دارد/ لزوم مشارکت خیران

مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان سمنان نیز در این همایش با بیان اینکه شاهرود ۵۰ زندانی جرائم غیر عمد دارد، گفت: جمع مبلغ بدهی این زندانیان حدود دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که تلاش می‌شود بخشی از آن با کمک خیرین و ستاد دیه تامین شود و زمینه آزادی آن‌ها با فعالیت‌های مددکاری در اخذ رضایت شکات فراهم گردد.

سید هادی نقیبی بابیان اینکه هر چه قدر کمک مالی هموطنان در حد بالاتری باشد زمینه آزادی تعداد بیشتری از افراد فراهم خواهد شد، افزود: قطعاً برای آزادی زندانیان اکتفا به مبالغ جمع‌آوری‌شده جشن گل‌ریزان نخواهیم کرد و می‌کوشیم تا از طریق سیستم مددکاری، شورای حل اختلاف، اخذ رضایت شاکی توسط مددکاران اجتماعی و از سوی دیگر از کمک‌های مالی بانک‌های عامل و اخذ وام‌های قرض‌الحسنه بدون بهره بتوانیم نسبت به آزادی افراد جرائم غیر عمد اقدام کنیم.

وی بابیان اینکه طی مراسم گلریزان در شب‌های ماه مبارک رمضان زمینه آزادی ۱۸ نفر تاکنون فراهم‌شده است، ابراز داشت: جشن گلریزان تا پایان ماه مبارک رمضان در سطح استان ادامه خواهد داشت تا با آزادی زندانیان از آسیب به خانواده‌های این افراد و تحمیل بار اضافی نگه‌داری مددجو در حبس جلوگیری شود.

جمع‌آوری یک میلیارد و صد میلیون ریال در جشن گلریزان شاهرود

رئیس زندان شاهرود در پایان این مراسم از جمع‌آوری مبلغ یک میلیارد و صد میلیون ریالی در جشن گلریزان شاهرود برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد.

ایرج میرزایی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان شاهرود و حضور مسئولان شهرستان و خیرین از اقشار مختلف در این مراسم با بیان اینکه در این جشن یک میلیارد و یکصد میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع آوری شد افزود: این کمک‌ها با کمک‌های ستاد دیه صرف آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد می‌گردد.

وی افزود: این مراسم با مشارکت ستاد دیه استان، دادگستری و زندان شاهرود اجرا و از خیرین و صنعتگران و کشاورزان و مسئولان و اقشار دست به خیر دعوت می‌شود تا برای کمک به زندانیان غیرعمد مثل تصادف و چک مبالغی جمع‌آوری گردد.

گفتنی است در این مراسم، آیت‌الله اشرفی، هاشمی فرماندار، اکبریان رئیس دادگستری، رجبی دادستان عمومی و انقلاب شاهرود، نقیبی مدیرعامل ستاد دیه استان، گلی  دادستان دامغان و جمعی از قضات دادسرای عمومی و انقلاب و دادگستری شاهرود، اکبری رئیس دادگستری میامی، میرزایی رئیس زندان، سعیدی مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان، اعضای شورای شهر و برخی از مسئولین ادارات، بازاریان، پزشکان و خیرین و نیکوکاران شهرستان شاهرود حضور داشتند.

حضور مسئولان و خیرین در جشن گلریزان شاهرود

سخنرانی نقیبی مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان سمنان در جشن گلریزان شاهرود

حضور مسئولان و خیرین در جشن گلریزان شاهرود

سخنرانی علی‌اکبریان رئیس دادگستری شاهرود در جشن گلریزان شاهرود

جشن گلریزان شاهرود

سخنرانی آیت‌الله اشرفی در جشن گلریزان شاهرود

حضور مسئولان و خیرین در جشن گلریزان شاهرود

جشن گلریزان شاهرود – افطار

شما ممکن است این را هم بپسندید