کمک شش و نیم میلیارد ریالی نیکوکاران سمنانی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد

خیرین سمنانی در جشن باشکوه گلریزان سمنان، بیش از شش میلیارد و پانصد میلیون ریال جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند.

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه استان سمنان، امام جمعه موقت سمنان در این مراسم که دیشب در سمنان برگزار شد، با تأکید بر اینکه سنت حسنه گلریزان هرساله باعث می‌شود تا عده قابل‌توجهی از زندانیان جرائم غیر عمد استان در ماه رمضان و مناسبت‌هایی مانند نوروز در کنار خانواده‌هایشان باشند، گفت: سال گذشته شاهد آزادی ۷۱ زندانی غیرعمد بودیم و امیدواریم در سال جاری نیز این مقوله افزایش یابد.

دادستان مرکز استان سمنان همچنین با بیان اینکه زندانیان غیر عمد استان مجموعاً ۱۸ میلیارد تومان بدهی دارند که این امر با نیک‌اندیشی شهروندان و هم استانیان می‌تواند تأمین شود، بیان داشت: مجموع زندانیان جرائم غیر عمد در زندان‌های سمنان ۱۳۵ نفر هستند که در ‌بین سه زن وجود دارد.

وی اضافه کرد: ۸۴ مورد از زندانیان جرائم غیر عمد استان را افرادی تشکیل می‌دهند که به‌واسطه قانون چک در زندان هستند و پس از آن مهریه با ۴۲ مورد، دیه با پنج مورد و نفقه با چهار مورد دیگر فراوانی جرائم زندانیان غیر عمد استان را در کنار چک، تشکیل می‌دهد.

آسیابی با اشاره به سنت دیرینه حسنه و امداد به همنوع در استان سمنان، تأکید کرد: استقبال مردم از مراسمی مانند گلریزان نشان می‌دهد که همنوع خواهی سنی در بین مردم این استان است.

وی به تلاش ستاد دیه استان برای مصالحه پرونده‌ها و جلب رضایت شاکیان برای کاهش مبالغ مطالبات آنان اشاره کرد و گفت: این جشن علاوه بر شهرستان سمنان، در شهرستانهای شاهرود، دامغان و گرمسار نیز برگزار می‌شود تا زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان سمنان فراهم شود.

دادستان مرکز استان سمنان با بیان اینکه بر اساس قانون، امکان پرداخت بدهی این افراد از محل اعتبارات دولتی وجود ندارد تاکید کرد: آزادی این افراد نه تنها شادی خانواده‌های آنان را درپی خواهد داشت بلکه از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی استاندار سمنان نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری جشن گلریزان در استان سمنان اظهار کرد: بشر امروز به این نتیجه رسیده است که رفع آسیب‌های اجتماعی وظیفه‌ای همگانی و عمومی محسوب می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به فرهنگ غنی ایرانیان در حمایت از همنوعان خود گفت: مردم ایران از دیرباز در امور خداپسندانه حضوری فعال داشته‌اند و تردیدی نیست که خیران استان سمنان حمایت خود را از زندانیان جرائم غیرعمد دریغ نخواهند کرد.

دکتر ناجی با تاکید بر حمایت استانداری سمنان از برگزاری جشن‌های گلریزان در استان افزود: در کنار برگزاری این مراسم باید ریشه‌های فرهنگی بروز چنین آسیب‌هایی را نیز مدنظر قرار داد و برای کاهش آن اقدام کرد.

وی با اشاره به وجود زندانیان مرتبط با موضوع مهریه در بسیاری از زندان‌های کشور گفت: نهادهای فرهنگی و اجتماعی باید به طور جدی چنین موضوعاتی را مورد بررسی قرار داده و برای کاهش چنین آسیب‌هایی راهکار ارائه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی با بیان اینکه شما خیرین عزیز از جایگاه والایی در نزد خداوند متعال برخوردارید، اظهار داشت: با کمک شما نیکوکاران عزیز در این ماه مبارک، انشاءالله زمینه شادمانی چند خانواده فراهم خواهد گشت و اثرات این ثواب به شما و خانواده‌تان خواهد رسید.

در پایان این مراسم محمود باهنر مدیر کل زندان‌های استان سمنان اعلام کرد: در جشن گلریزان امسال، خیرین سمنانی جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، بیش از شش میلیارد و پانصد میلیون ریال کمک نموده‌اند.

وی افزود: امیدوارم با کمکهایی که خیرین و نیز نهادهای دولتی و خصوصی در جشن گلریزان امسال تعهد کرده‌اند، امکان آزادسازی حداکثر زندانیان نیازمند از زندان فراهم گردد تا شاهد بازگشت آنان به کانون گرم خانواده‌شان باشیم.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام عبدوس امام جمعه موقت سمنان، آسیابی دادستان مرکز استان، دکتر ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، سردار شاهچراغی فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران، دانایی فرماندار سمنان، باهنر مدیر کل زندانهای استان و برخی از مدیران کل و مسئولین دستگاه‌های دولتی و جمعی از صاحبان صنایع، بازاریان، خیرین و نیکوکاران برگزار شد.

گفتنی است، جشن گلریزان شهرستان شاهرود در تاریخ ۷ خرداد ماه، شهرستان گرمسار در تاریخ ۹ خرداد ماه و شهرستان دامغان در تاریخ ۲۰ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

حضور چشمگیر خیرین سمنانی در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان غیرعمد

سخنرانی دادستان مرکز استان در گلریزان ۹۷

حضور خیرین سمنانی در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان غیرعمد

سخنرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در گلریزان ۹۷

حضور مسئولین اجرایی و قضایی در جشن گلریزان

سخنرانی امام جمعه موقت سمنان در گلریزان ۹۷

حضور مسئولین اجرایی و قضایی در جشن گلریزان

حضور چشمگیر خیرین سمنانی در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان غیرعمد

تجلیل از خیرین مشارکت کننده در گلریزان سال گذشته

مشارکت خیرین سمنانی در آزادسازی زندانیان غیرعمد

مشارکت خیرین سمنانی در آزادسازی زندانیان غیرعمد

شما ممکن است این را هم بپسندید