فراهم شدن زمینه آزادی ۲۰ نفر از زندانیان غیرعمد استان سمنان با کمک بیش از ۲ میلیارد تومانی خیرین

با مشارکت خیرین مهدیشهری و با حضور مسئولان ارشد استان در جشن گلریزان زندان مرکزی سمنان، زمینه آزادی ۲۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان سمنان فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی زندان‌های استان سمنان، در این جشن گلریزان که با حضور مهندس هاشمی، استاندار سمنان و گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، دادستان، معاون رییس کل دادگستری، مدیرکل زندان‌های استان، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان و جمعی از خیرین و صنعتگران عضو انجمن توسعه و آبادانی مهدیشهر برگزار شد، با همت خیرین ۲۰ زندانی غیرعمد در آستانه آزادی قرار گرفتند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان در این مراسم، از مهیا شدن زمینه آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیر عمد در استان خبر داد و گفت: خیرین مهدیشهری با اهدای مبلغ دو میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان، زمینه ساز شادی دل فرزندان و همسران این زندانیان شده اند.

امید کهربایی با بیان اینکه مراسم امروز به همت خیران و نیکوکاران مهدی‌شهری برگزار شده است، افزود: نیکوکاران مهدیشهری با هدیه چشمگیر خود کوشیدند تا این زندانیان به آغوش گرم خانواده بازگردند و از بروز آسیب‌های اجتماعی به خانواده‌های آن‌ها جلوگیری شود.

کهربایی با بیان اینکه خیران استان سمنان از هیچ تلاشی برای کمک به هموطنان خود کوتاهی نمی‌کنند، تصریح کرد: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در گلریزان مجازی ماه رمضان توسط نیکوکاران استان سمنان برای آزادی زندانیان جمع‌آوری‌شده است.

وی بابیان اینکه در زندان‌های استان سمنان دیگر زندانی جرایم غیر عمدی با مبلغ کمتر از ۸۰ میلیون تومان وجود ندارد، افزود: امیدواریم خیران بتوانند با فراهم کردن شرایط اشتغال برای زندانیان آزادشده جرایم غیر عمد بتوانند سهم مهمی را در گرم نگه‌داشتن کانون خانواده ایفا کنند.

عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تجلیل از خیرین استان اظهار کرد: هیچ افتخاری بالاتر از این نیست که به هم نوع خود کمک نماییم.

وی با تقدیر از خیرین استان بر لزوم برپایی برنامه‌هایی از این دست تاکید و اظهار امیدواری کرد: با برگزاری جشن های مختلف و مشارکت بیشتر خیرین در آینده شاهد آزادی تعداد بیشتری از زندانیان جرائم غیرعمد در این استان و کشور باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان گفت: آزادی تعداد زیادی از زندانیان توسط خیران استان سمنان به‌ویژه انجمن توسعه و آبادانی مهدی‌شهر اقدام خوب و مبارکی است که امروز به انجام رسید.

مهندس گلستانی خیر و رییس هیات مدیره انجمن توسعه و آبادانی مهدیشهر در این مراسم با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این مراسم ابراز کرد: برای کمک به افراد آسیب دیده جامعه، مشارکت تمامی اقشار مردم ضروری است، چرا که کمک رسانی به این افراد صرفا جنبه مالی ندارد و شهروندان می‌توانند در زمینه های مختلف برای کاهش آسیبهای اجتماعی سهیم باشند.

گفتنی است در بخش پایانی این مراسم، ۸ نفر از زندانیان به نمایندگی از زندانیان آزاد شده در سالن محل برگزاری حاضر شدند و از مسئولان و خیران شاخه گل‌هایی به نشانه نوع‌دوستی و مهربانی هدیه گرفتند.

 

شما ممکن است این را هم بپسندید