آزادی ۱۳۵ زندانی بیمه توسعه

معاون اول قوه قضائیه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از آزادی تعداد ۱۳۵ مددجوی بدهکار دیه‌های فوتی و جرحی مربوط به بیمه توسعه خبر داد.

837_orig

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در هفتاد و نهمین نشست خبری خود با اهالی رسانه در خصوص آخرین وضعیت پرونده زندانیان بیمه توسعه گفت: موردی که در فاصله جلسه قبل تاکنون اتفاق افتاد مربوط به بیمه توسعه و موسسه اعتباری توسعه است که مطالبی در این باره نقل شد بود و مشکلاتی این شرکت که به دنبال آن افرادی زندانی شده بودند مطرح گردید.

اژه‌ای با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص این زندانیان اظهار کرد: در خصوص بیمه توسعه تعاملاتی بین قوه قضائیه، دولت و شورای عالی بیمه انجام شد که براساس آن بیمه مرکزی متکفل تمامی تعهدات این شرکت شد.

وی علت اصلی حبس زندانیان را عدم انجام تعهدات از سوی این شرکت بیمه‌ای اعلام کرد و افزود: بیمه توسعه به جهت عدم پرداخت دیون تعهد شده عامل حبس ۱۳۵ نفر از بیمه‌گذاران خود شده بود که با همکاری بیمه ایران این زندانیان آزاد شدند.

معاون اول دستگاه قضاء گفت: متهم این پرونده اخیرا ۲ ملک تجاری و مسکونی را با وکالت جهت جبران بخشی از تعهداتش به بیمه مرکزی واگذار کرده است.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: متهم پرونده مدعی است ارزش ریالی این دو ملک بیش از هزار میلیارد تومان است که البته این موضوع حرف خود مدعی است و این موضوع باید کارشناسی شود. ممکن است قیمت این املاک مذکور حقیقی نباشد، اما به هر حال فرد مسئول برای جبران خسارت گفته این دو ملک‌ را به بیمه مرکزی منتقل کرده تا بابت تعهداتی که این شرکت دارد، استفاده شود.

شما ممکن است این را هم بپسندید