بیش از ۲۱۰ میلیون تومان از خیران گرمسار برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد

در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار، بیش از ۲۱۰ میلیون تومان برای کمک به زندانیان اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه استان سمنان، در مراسم جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد که با حضور نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، رییس دادگستری و قضات گرمسار، امام جمعه، فرماندار گرمسار و مسئولان و خیرین شهرستان در تالار فرهنگیان گرمسار برگزار شد، خیرین گرمسار مبلغ، آرادان و ایوانکی حدود دو میلیارد و دویست میلیون ریال کمک کردند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اظهار داشت: با توجه به اینکه زندانیان غیرعمد هیچ‌گونه سابقه جرائم کیفری ندارند و به علت بدهی‌های مالی از مهریه، تصادفات و چک برگشتی وارد زندان شده‌اند، لذا فراهم شدن زمینه آزادی این افراد می‌تواند آسیب‌های اجتماعی متوجه خانواده این افراد را کاهش دهد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اعتبارات ستاد دیه تقویت می‌شود تاکید کرد: با توجه به اینکه ستاد دیه می‌کوشد تا با آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ورود این افراد را به زندان کاهش دهد لذا افزایش اعتبارات این ستاد باید در دستور کار نهادهای مربوط واقع شود.

غلامرضا کاتب با بیان اینکه ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه ریشه‌دار در مشکلات اقتصادی و بیکاری است، تصریح کرد: با فراهم کردن شرایط اشتغال و همچنین تقویت مهارت‌آموزی می‌توان آمار ورود به زندان را کاهش داد.

وی با بیان اینکه حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان آزادشده می‌تواند از وقوع جرائم جلوگیری کند، ابراز داشت: خوشبختانه با تلاش مجموعه زندان‌ها و همکاری مراکزی نظیر فنی و حرفه‌ای مهارت‌آموزی زندانیان در دستور کار قرار دارد و این افراد بعد از آزادی می‌توانند با توجه به مهارت کسب‌شده شغل و درآمد مناسبی برای خود ایجاد کنند.

مدیرعامل ستاد دیه استان سمنان نیز در این مراسم با قدردانی از مشارکت نیکوکاران گرمسار، آرادان و ایوانکی، تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان گرمسار آزاد شد‌اند

سید هادی نقیبی با اشاره به اینکه این زندانیان با کمک خیران و ظرفیت ستاد دیه شهرستان و همکاری دادگستری‌های شهرستان گرمسار و آرادان و ایوانکی آزاد شدند اعلام کرد: ستاد دیه در سال گذشته با یاری خیرین، زمینه آزادسازی ۲۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با بدهی ۴۸۰ میلیون تومان را فراهم کرد.

وی بابیان اینکه گرمسار ۲۳ زندانی مرتکب جرائم غیر عمد دارد، افزود: مشارکت خیران در جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان ضمن فراهم کردن حضور آن‌ها در کانون خانواده، موجبات کاهش هزینه‌های کشور و کمک به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را نیز فراهم می‌کند.

امیرحسین نیکپو رئیس زندان گرمسار نیز در پایان برگزاری این مراسم از جمع‌آوری بیش از دو میلیارد و یکصد میلیون ریال در جشن گلریزان گرمسار برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد.

گفتنی است در این مراسم، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، ابراهیم‌زاده رییس دادگستری گرمسار، حجت‌الاسلام آرامی امام جمعه گرمسار، طاهری فرماندار گرمسار، غفوریان مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان، نیکپو رئیس زندان گرمسار و برخی از مسئولین ادارات، خیرین و نیکوکاران شهرستان‌های گرمسار و آرادان حضور داشتند.

شما ممکن است این را هم بپسندید