دیدار چهره به چهره مدیرعامل ستاد دیه کشور با زندانیان استان سمنان

مدیر عامل ستاد دیه کشور در سفر به استان سمنان، با حضور در زندان‌های تابعه استان با مددجویان جرائم غیرعمد این زندان‌ها به صورت چهره به چهره دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه استان سمنان، سید اسدالله جولایی مدیر عامل ستاد دیه کشور طی سفر دو روزه خود به استان سمنان به همراه محمود باهنر مدیر کل زندان‌های استان در زندانهای گرمسار، دامغان، شاهرود و مرکزی سمنان حضور یافت و از نزدیک با زندانیان محکومان جرائم غیر عمد این زندان‌ها به صورت چهره به چهره دیدار و گفتگو کرد.

در این چهار دیدار، بیش از ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد زندان‌های تابعه استان شامل بدهکاران دیه، مهریه، نفقه و محکومان مالی غیرکلاهبرداری، مشکلات خود را با مسئولین این نهاد مردمی مطرح کردند.

مدیر عامل ستاد دیه کشور در جمع زندانیان جرایم مالی و غیرعمد هدف از این سفر را دیدار با مددجویان و رسیدگی به مشکلات آنها عنوان کرد و از زحمات رئیس کل دادگستری، مدیر کل زندان‌ها و اعضاء هیئت مدیره ستاد دیه استان به خاطر رسیدگی به وضعیت زندانیان جرایم مالی و غیر عمد قدردانی کرد.

جولایی طی سخنان کوتاهی در جمع مددجویان زندان‌های استان سمنان اظهار داشت: مهریه‌های نامعقول در جامعه امروز به موضوعی خانمان‌سوز در جامعه تبدیل‌شده است، همچنان که امروز شاهد هستیم افرادی از سر ناآگاهی مهریه‌های چند هزار سکه تمام بهار آزادی را تقبل کرده و به دلیل ناتوانی از پرداخت مهریه روانه زندان شده است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به آثار تربیتی و برکات قرآن و نماز بیان داشت: اینکه می بینیم در جامعه اسلامی، صدور چک بلامحل، قرار دادن مهریه های سنگین و تخلفات رانندگی و عدم اهتمام به ایمنی کار و بی احتیاطی در امورات رایج است و به راحتی مردم دچار مشکلات عدیده حبس و … می‌شوند معلوم می‌شود آنطور که باید نقش تربیتی نماز در زندگی ما اثرگذار نبوده است.

در این بازدید، محمود باهنر مدیر کل زندان‌های استان سمنان ضمن خیر مقدم به مدیر عامل ستاد دیه کشور و تبریک میلاد امام زمام (عج) اظهار کرد: از جناب آقای جولایی به خاطر سفر وی به استان و رسیدگی به مشکلات زندانیان غیرعمد از طریق دیدار چهره به چهره با آنان تشکر و قدردانی می‌کنم.

باهنر در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۵ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به‌سر می‌برند، ابراز کرد: از این تعداد ۳۸ نفر در زندان سمنان، ۵۳ نفر در زندان شاهرود، ۲۷ نفر در زندان گرمسار و ۱۷ نفر در زندان دامغان هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۱ زندانی جرائم غیرعمد با میزان بدهی بیش از ۳۶ میلیارد ریال با کمک ستاد دیه از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، عنوان داشت: بیش از ۲۲ میلیارد ریال از بدهی این افراد از محل رضایت شاکیان و آورده زندانیان و بیش از ۱۴ میلیارد ریال آن توسط ستاد دیه از منابع مختلف کشوری، استانی، و محل صندوق مستقل خسارتهای بدنی تامین شده است.

لازم به ذکر است در دیدار چهره به چهره مددجویان جرائم غیر عمد با مدیر عامل ستاد دیه کشور، ضمن رسیدگی و ارائه طریق به زندانیان، جزئیات پرونده و مسائل مطرح شده توسط مددجویان جهت طرح در جلسات کمیته ویژه به ثبت رسید.

دیدار مدیرعامل ستاد دیه کشور با مددجویان زندان گرمسار

دیدار مدیرعامل ستاد دیه کشور با مددجویان زندان سمنان

دیدار مدیرعامل ستاد دیه کشور با مددجویان زندان سمنان با حضور دادستان و مدیر کل زندان‌ها

دیدار مدیرعامل ستاد دیه کشور با مددجویان بند زنان زندان سمنان

دیدار مدیرعامل ستاد دیه کشور با مددجویان زندان دامغان

دیدار مدیرعامل ستاد دیه کشور با مددجویان زندان شاهرود با حضور دادستان شاهرود

دیدار مدیرعامل ستاد دیه کشور با مددجویان زندان شاهرود

شما ممکن است این را هم بپسندید