با کمک ستاد دیه استان صورت گرفت: آزادسازی ۴۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان سمنان

مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرایم غیر عمد استان سمنان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۴۷ زندانی جرایم غیرعمد با کمک بیش از ۶۷۷ میلیون تومان این ستاد از زندان‌های استان آزاد شدند.

سیدهادی نقیبی در گفتگو با پایگاه خبری زندان‌های استان سمنان، تعداد زندانیان جرایم غیرعمد موجود در زندان‌های استان را ۱۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۲، ۳۷ ، ۲۱ و ۱۰ تن به ترتیب در زندان‌های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان بسر می‌برند.

وی اظهار داشت: ۶۱ نفر از این زندانیان جزو بدهکاران مالی، ۴۳ نفر مهریه، سه نفر نفقه و سه نفر مربوط به دیه هستند.

نقیبی با بیان این که زندانیان با بدهی کمتر از ۵۰ میلیون ریال در اسرع وقت با کمک این ستاد از زندان آزاد می‌شوند، تصریح کرد : ۱۰۵ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد استان مرد و پنج نفر زن هستند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان سمنان با بیان اینکه میزان کل بدهی زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شده در شش ماهه اول امسال در حدود ۱۶ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: بیش از ۹ میلیارد ریال از بدهی این افراد از محل رضایت شاکیان و آورده زندانیان و حدود ۷ میلیارد ریال از سوی ستاد دیه از جمله منابع مختلف کشوری، استانی، کمکهای مردمی، کمیته امداد، محل صندوق تامین خسارتهای بدنی تامین شده است.

سیدهادی نقیبی با اشاره به رشد قابل توجه زندانیان آزاد شده استان در شش ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: تعداد زندانیان جرایم غیر عمدی که در شش ماهه نخست سال ۹۶ با کمک این ستاد از زندان رهایی یافتند، ۳۳ نفر و میزان کل بدهی آنان بیش از ۱۷ میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به افزایش دو برابری کمک‌های خیرین استان در چهار جشن گلریزان استان در ماه مبارک رمضان امسال خاطرنشان کرد: مجموع کمک‌های خیرین برای آزادسازی زندانیان غیرعمد در این جشن‌ها ۱۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سمنان بازگرداندن مددجویان جرایم غیرعمد به آغوش خانواده‌هایشان را امری انسانی و ارزشمند دانست و گفت: زندانیان جرایم غیرعمد عمدتا به صورت ناخواسته و ناآگاهی از قوانین کشور و حوادثی که ممکن است برای همه ما به نوعی اتفاق بیفتد، گرفتار می‌شوند.

وی افزود: مردم نوع‌دوست استان سمنان می‌توانند هدایای نقدی خود را برای اختصاص به این امیر خداپسندانه به شماره حساب‌های ۰۱۰۵۷۰۱۶۸۷۰۰۵  نزد بانک ملی و شماره حساب ۱۰-۳۲۵۱۷۸۵۹ جام بانک ملت و یا از طریق تلفن همراه با کد #۷۷۷۷۰۲۳*۷۸۰* به حساب ستاد دیه این استان واریز کنند.

شما ممکن است این را هم بپسندید