آزادی ۳۴ نفر زندانی جرائم غیرعمد در شش‌ماه اول سال ۹۶

مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرايم غیر عمد استان سمنان گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۴ زندانی جرائم غیرعمد با میزان بدهی بیش از ۱۷ میلیارد ریال با کمک ستاد دیه از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه استان سمنان، سید هادی نقیبی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۸ زندانی جرایم غیر عمد در زندانهای استان به‌سر می‌برند، ابراز کرد: از این تعداد ۴۰ نفر در زندان سمنان، ۲۹ نفر در زندان شاهرود، ۱۲ نفر در زندان گرمسار و ۷ نفر در زندان دامغان هستند.

وی افزود: ۶۶ نفر از این زندانیان جزو بدهکاران مالی، ۱۷ نفر مهریه، ۳ نفر نفقه، و ۲ نفر دیه هستند.

نقیبی با بیان اینکه زندانیان با بدهی کمتر از ۵ میلیون تومان در اسرع وقت با کمک این ستاد از زندان آزاد می‌شوند، تصریح کرد: ۸۳ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد استان مرد و ۵ نفر زن هستند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان سمنان در خصوص زندانیان جرائم غیر عمد ازاد شده از ابتدای سالجاری، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۳۴ زندانی جرائم غیرعمد با میزان بدهی بیش از ۱۷ میلیارد ریال با کمک ستاد دیه از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

وی افزود: بیش از ۱۱ میلیارد ریال از بدهی این افراد از محل رضایت شاکیان و آورده زندانیان و بیش از ۶ میلیارد ریال آن توسط ستاد دیه از منابع مختلف کشوری، استانی، و محل صندوق مستقل خسارتهای بدنی تامین شده است.

نقیبی اظهار کرد: تعداد زندانیان جرائم غیر عمدی که در سال ۹۵ با کمک این ستاد از زندان رهایی یافتند، ۶۸ نفر و میزان کل بدهی آنان بیش از ۳۱ میلیارد ریال بوده است.

شما ممکن است این را هم بپسندید