همت خیرین برای آزادسازی زندانیان غیرعمد؛ از کمک بانوی سمنانی تا یاری کارکنان دولت

مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرایم غیر عمد استان سمنان با ابراز رضایت از توجه خیرین هم‌استانی به مسئله زندانیان جرائم غیرعمد، از مردم نوع‌دوست استان دعوت کرد با کمک‌های خود زمینه آزادسازی این زندانیان و موجبات شادی خانواده آنان را فراهم آوردند.

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه استان سمنان، سید هادی نقیبی در این خصوص گفت: یکی از بانوان نیکوکار سمنانی با مراجعه به ستاد دیه استان و اطلاع از کم و کیف فعالیت این نهاد مردمی اظهار داشت که قصد دارد با کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد، ثواب این عمل خیر را به روح پدر درگذشته‌شان تقدیم کند.

سیدهادی نقیبی افزود: این بانوی خیر در یک اقدام خداپسندانه هر ماهه مبلغ ۳ میلیون ریال را به حساب این ستاد واریز می‌کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فرهنگ کمک به هم‌نوع در جامعه گسترش پیدا کرده است، ابراز کرد: تعدادی از کارمندان نیک اندیش ادارات کل فنی و حرفه‌ای و امور مالیاتی استان سمنان نیز با هدف توجه به زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد و خانواده‌های آنان تصمیم به واریز بخشی از حقوق خود در جهت آزادی محکومین بدهکار گرفته‌اند و هر ماهه کمک‌های این عزیزان دریافت می‌شود.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان سمنان در ادامه از آزادسازی ۳۴ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی بیش از ۱۷ میلیارد ریال در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: بیش از ۶ میلیارد ریال از بدهی این افراد توسط ستاد دیه از منابع مختلف کشوری، استانی، و سایر منابع و مابقی از محل اخذ رضایت شاکیان و آورده زندانیان تامین شده است.

نقیبی تعداد زندانیان جرائم غیرعمد در استان را ۸۸ نفر اعلام و اظهار کرد: این افراد مجرم نیستند و به دلیل جرایم غیرعمد از جمله محکومیت مالی، دیه، مهریه، نفقه و خسارات ناشی از تعهداتی که داشته‌اند، در زندان به‌سر می‌برند.

وی در خاتمه با اعلام شماره حساب‌های این ستاد برای اعطای کمک های مردمی افزود: مردم استان سمنان می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره حسابهای ۰۱۰۵۷۰۱۶۸۷۰۰۵ نزد بانک ملی و شماره حساب ۱۰-۳۲۵۱۷۸۵۹ جام بانک ملت و یا از طریق تلفن همراه با کد #۷۷۷۷۰۲۳*۷۸۰* واریز کنند.

شما ممکن است این را هم بپسندید