نیکوکاران شاهرودی در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمدی، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک کردند

خیرین شاهرودی در آیین گلریزان، یک میلیارد و دویست میلیون ریال جهت کمک به آزادسازی ۲۷ زندانی جرایم غیرعمد این شهرستان اهدا کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان سمنان، به منظور کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد، آیین گلریزان با حضور خیران و مسئولان شهرستان شاهرود در کانون شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم رئیس دادگستری شهرستان شاهرود، با قدردانی از کمک‌های خیرین شاهرودی در سالهای گذشته، عمل آنان را ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۲۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان این شهرستان به سر می‌برند که امیدواریم با بهره‌گیری از کمک‌های نیکوکاران بخشی از مبلغ مورد نیاز برای آزادسازی آنان فراهم گردد.

علی اکبریان افزود: خوشبختانه در سال گذشته، ۱۵ نفر و در دو ماهه نخست امسال ۳ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با کمک خیرین و نیکوکاران عزیز شهرستانهای شاهرود و میامی از زندان آزاد شده‌اند.

در بخش دیگری از این مراسم حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب شاهرود، از کاهش آمار ورودی زندانی در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: زندانیان محکوم مالی و مهریه حاضر در زندان شاهرود به بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی دارند که از این تعداد ۱۲ نفر به علت بدهی یک هزار و ۱۱۵ عدد سکه به عنوان مهریه در زندان می‌باشند.

درادامه مراسم جشن گلریزان حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود، خواستار مشارکت هرچه بیشتر مردم خیر و نوع‌دوست شهرستان در امر خداپسندانه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمدی شد و گفت: جشن گلریزان تصویر خداپسندانه‌ای از شکوه انسانی است.

در ادامه سید محمدرضا هاشمی فرماندار شهرستان شاهرود در سخنان کوتاهی آزادی هر زندانی را موجب سامان یافتن یک خانواده دانست و گفت: تلاش برای آزادی زندانیان در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.

در پایان آیین گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، رییس زندان شاهرود اعلام کرد: مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال کمک از سوی نیکوکاران و مسئولان حاضر در گلریزان به صورت نقدی و تعهدی جهت آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد شاهرود اهدا شده است.

گفتنی است در این مراسم، حجت الاسلام امینی  امام جمعه شاهرود، هاشمی فرماندار، اکبریان رئیس دادگستری، حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب شاهرود، کهربائی معاون مدیر کل زندانهای استان سمنان، سیدهادی نقیبی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، گلی  دادستان دامغان، اکبری رئیس دادگستری میامی، عامری دادستان میامی و جمعی از مسئولین ادارات، کسبه و تجار و خیرین و نیکوکاران شهرستانهای شاهرود و میامی حضور داشتند.

شما ممکن است این را هم بپسندید