برای آزادی ۱۲۰ زندانی غیرعمد در سمنان به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است

سمنان-ایرنا– مدیرعامل ستاد دیه استان سمنان گفت: برای آزادی ۱۲۰ نفر زندانیان غیرعمد در این استان به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

jadidi-semnan

نعمت الله جدیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۷۰ درصد از پرونده های زندانیان غیرعمد مربوط به بدهی های مالی، ۲۰ درصد مربوط به مهریه و ۱۰ درصد مربوط به تصادفات است.
وی با بیان این که در ۶ ماه اول سال ۹۵ تعداد ۴۵ پرونده زندانیان غیرعمد به ستاد دیه استان ارجاع داده شده است، اظهار داشت: ازاین تعداد تاکنون ۲۷ نفر با چهار میلیارد ریال کمک های خیرین و چهار میلیارد ریال با هزینه ستاد دیه کشور و ستاد دیه استان سمنان آزاد شدند.
مدیرعامل ستاد دیه استان سمنان تعداد زندانیان آزاد شده سال گذشته را ۸۹ زندانی با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار اعلام و اضافه کرد : از این مقدار ۴۵ میلیارد ریال را شاکی های پرونده و ۱۵ میلیارد ریال را ستاد دیه کشور و استان سمنان تامین کردند.
جدیدی بیان داشت: با معرفی مددجویان به بانک های عامل با پرداخت وام های چهار درصد نقش مهمی در پرداخت بدهی زندانیان دارند.
وی خاطر نشان کرد: در ابتدا تلاش ستاد دیه جلب رضایت شاکی و بخشش قسمتی از جرایم نقدی است و در این راستا نیز با برگزاری جلسات هفتگی نسبت به جلب رضایت محکوم له اقدام می‌شود.
وی تصریح کرد : امیدواریم با کمکهایی که خیرین و نیز نهادهای دولتی و خصوصی در جشن گلریزان امسال تعهد کرده‌اند، امکان آزادسازی بیشتر زندانیان نیازمند از زندانهای استان فراهم شود تا نظاره‌گر بازگشت آنان به کانون گرم خانواده‌شان باشیم.
مدیرعامل ستاد دیه استان سمنان گفت : افراد نیکوکار در این بخش می توانند کمکهای مالی خود را به شماره حساب۰۱۰۵۷۰۱۶۸۷۰۰۵ نزد بانک ملی شعبه چمران به نام ستاددیه استان سمنان، ویا به شماره حساب ۳۲۵۱۷۸۵۹٫۱۰ نزد بانک ملت شعبه میدان سعدی استان سمنان واریز نمایند.

شما ممکن است این را هم بپسندید