اهدای بیش از دو میلیارد ریال از سوی خیرین شاهرودی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد

خیرین شاهرودی در آیین گلریزان، دو میلیارد و ۱۶میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جهت کمک به آزادسازی ۳۲ زندانی جرایم غیر عمد این شهرستان اهدا کردند.

Golrizan-Sha1

به گزارش روابط عمومی زندان شاهرود، به منظور کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد، آیین گلریزان با حضور خیران و مسئولان شهرستان شاهرود در کانون شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد.

رییس زندان شاهرود در این مراسم گفت: در حال حاضر ۳۲ زندانی جرایم غیر عمد در زندان به سر می‌برند که برای آزادی آنان، ۱۲میلیارد و۵۵۰ میلیون ریال بعلاوه ۱۷۳۰ سکه بهار آزادی لازم است که با پیگیری های انجام گرفته توسط مددکاری در زندان و همکاری ستاد دیه، با کمتر از شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز زمینه آزادی این زندانیان فراهم خواهد شد.

امید کهربایی افزود: در ماه رمضان پارسال هم برای آزادی ۲۳ محکوم جرایم غیر عمد، بیش از شانزده میلیارد ریال و ۱۹۲۵ سکه بهار آزادی نیاز بود که در نهایت پس از اقدام های مددکاری برای رضایت شاکیان، با حدود نه میلیارد ریال و ۱۸۴۵ قطعه سکه بهار آزادی تخفیف، تلاش‌های مسئولان زندان جهت آزادی آنان به نتیجه رسید.

وی همچنین از آزادی ۱۸ زندانی دیگر با کمک خیرین و با پرداخت ۸۴۰ میلیون ریال در سال گذشته خبر داد و مجموع زندانیان غیرعمد آزاد شده با کمک خیران و تلاش واحد مددکاری در سال ۱۳۹۴ را ۴۱ نفر اعلام کرد.

در بخشی از این مراسم دادستان عمومی و انقلاب شاهرود، انجام فعالیتهای فرهنگی در زندان را نشانه عزم مسئولان برای اصلاح و تربیت زندانیان دانست و اظهار داشت: بازگشت زندانیان آزاد شده پس از تحمل محکومیت حبس به زندان کاهش یافته است.

حسین رجبی با اعلام این که ورود مرتکبان جرائم غیر عمدی به زندان در سال گذشته با کاهش ۱۹ درصدی همراه بوده بیان داشت:  با اجرای طرح اصلاح ذات البین در دادسرای شاهرود، تعداد ۱۴۳۴ پرونده منجر به سازش شده و مختومه گردیده است.

در ادامه هاشمی فرماندار ویژه شاهرود و معاون استاندار در سخنان کوتاهی از کلیه خیرین و نیکوکاران شاهرودی فعال در حوزه‌های مختلف کمک مالی می نمایند قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام ترابی امام جمعه شاهرود نیز در سخنانی با ذکر آیاتی از قرآن مجید با مضمون کمک به افراد نیازمند و اجر و پاداش آن از سوی خداوند متعال، مردم را دعوت به مشارکت حداکثری در جهت کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیرعمدی کرد.

در پایان آیین گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، رییس زندان شاهرود اعلام کرد: مبلغ دو میلیارد و ۱۶میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک از سوی نیکوکاران و مسئولان حاضر در گلریزان به صورت نقدی و تعهدی جهت آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد شاهرود اهدا شده است.

گفتنی است در این مراسم، حجت‌الاسلام ترابی امام جمعه شاهرود، هاشمی فرماندار، اکبریان رئیس دادگستری و جمعی از قضات دادسرای عمومی و انقلاب شاهرود، جدیدی مدیرعامل ستاد دیه استان، گلی دادستان دامغان، اکبری رئیس دادگستری میامی، باقری رئیس شورای شهر شاهرود، میرابوالحسنی رئیس آموزش پرورش و جمعی از مسئولین ادارات،کسبه و تجار، بازاریان و نیکوکاران شهرستان شاهرود حضور داشتند.

Golrizan-Sha6

Golrizan-Sha3

Golrizan-Sha5

Golrizan-Sha6

Golrizan-Sha2

شما ممکن است این را هم بپسندید