جلسه هماهنگی جشن‌های گلریزان آزادسازی زندانیان غیرعمد و نسیم مهر با حضور دادستان مرکز استان و صاحبان صنایع استان سمنان برگزار شد

جلسه هماهنگی جشن «گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد» و جشن «نسیم مهر، حمایت از خانواده زندانیان» با حضور حیدر آسیابی دادستان مرکز استان، محمود باهنر مدیر کل زندان‌های استان، علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان و جمعی از خیرین و صاحبان صنایع استان سمنان در دفتر دادستان مرکز استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه استان سمنان، حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در این جلسه با تشکر از خیرین، معتمدین و مسئولان حاضر در جلسه اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های دین مبین اسلام مشارکت در مسئولیت‌های اجتماعی است و بر همین اساس از مردم نوع‌دوست سمنان انتظار می‌رود که امسال نیز مانند سال‌های گذشته و حتی بیش از پیش در جشن‌های گلریزان و حمایت از خانواده زندانیان کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بحث آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است ابراز کرد: متاسفانه این آسیب‌ها برای خانواده‌هایی که سرپرست یا عضو دیگری از خانواده‌شان در زندان به سر می‌برد بسیار مخرب‌تر است.

دادستان مرکز استان با بیان اینکه زندانیان جرائم غیرعمد به دلیل عدم تمکن مالی، جرائم غیرعمد و یا بعضاً دعاوی مالی بازداشت هستند و خانواده آنان چشم‌انتظار بازگشت آنان می‌باشند، اظهار داشت: ثواب آزادسازی یک زندانی، فقط به خاطر جنبه مالی آن نیست و خیرین در آخر عمرشان در آن شادی که در دل فرزندان زندانیان ایجاد شده، سهیم‌اند.

محمود باهنر مدیر کل زندان‌های استان نیز در این نشست با اشاره به سفر دو هفته پیش مدیر عامل محترم ستاد دیه کشور به استان تصریح کرد: آقای جولایی در این سفر با تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد زندان‌های استان به طور مستقیم گفتگو کرد و مشکلات آنان را مورد رسیدگی قرار داد.

وی با بیان اینکه برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن گلریزان امسال در استان، مورد تاکید استاندار محترم، دادستان محترم مرکز استان و رییس کل دادگستری استان می‌باشد خاطرنشان کرد: امیدواریم در ماه مبارک رمضان امسال با مشارکت خیرین و نیکوکاران عزیز و جمع‌آوری کمک‌های خداپسندانه آنان، تعداد بیشتری از زندانیان غیرعمد استان از زندان آزاد شوند.

این مقام ارشد زندان‌های استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز پنجم خرداد ماه، که با عنوان روز نسیم مهر یا روز ملی حمایت از خانواده زندانیان نامگذاری شده است یادآور شد: خانواده زندانیان هیچ نقشی در وقوع جرم نداشته‌اند و بی‌گناه‌اند، لیکن به دلایلی از جمله زندانی شدن سرپرست خانواده در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، بنابراین انتظار می‌رود خیرین محترم در این روز به این خانواده‌های نیازمند مساعدت نمایند.

علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان نیز با بیان اینکه احتمال مواجه شدن با حوادث رانندگی و بدهکاری‌های مالی برای تمامی افراد جامعه وجود دارد ابراز کرد: خانواده این زندانیان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و اگر مسائل این قشر برطرف نشود، قطعا گریبانگیر تمامی جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم تشکیل هسته مرکزی خیرین و معتمدین برای ایجاد هماهنگی در آزادسازی زندانیان غیرعمد تاکید کرد: وجود این هسته مرکزی برای تعیین نقشه راه و تقسیم وظایف بین نیکوکاران استان لازم و ضروری است.

گفتنی است، جشن گلریزان سمنان، دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه مصادف با پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در سالن باغ شهر سمنان و جشن حمایت از خانواده زندانیان روز ۵ خرداد مصادف با دهمین روز از ماه مبارک رمضان در سالن مرکز رفاهی بانک ملی برگزار خواهد شد. این جشن‌ها در ادامه ماه مبارک رمضان در دیگر شهرستان‌های استان نیز برگزار خواهند شد.

دادستان مرکز استان در جلسه هماهنگی

حضور صاحبان صنایع

مدیر کل زندان‌های استان سمنان در جلسه هماهنگی

حضور صاحبان صنایع

شما ممکن است این را هم بپسندید