مدیر عامل ستاد دیه کشور در دیدار با رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان سمنان مطرح کرد: سمنان جزو سه استان بدون زندانی راننده محکوم دیه

سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به اصلاح قانون بیمه شخص ثالث ابراز کرد: با اصلاح و تصویب این قانون سمنان به همراه خراسان شمالی و خراسان جنوبی، تنها استان‌های بدون زندانی راننده محکوم دیه هستند.

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه استان سمنان، سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور در سفر به سمنان، با مظهری رییس کل دادگستری استان و آسیابی دادستان مرکز استان دیدار کرد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه سال گذشته با برگزاری ۳۱۳ جشن گلریزان در کشور بیش از ۱۰ هزار نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند، ابراز کرد: امسال نیز برای برگزاری ۳۵۰ جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی‌شده است که انشاءالله با برگزاری این جشن‌ها بالغ ‌بر ۱۲ هزار زندانی جرائم غیر عمد در کشور از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده باز خواهند گشت.

جولایی با تأکید بر اینکه این زندانیان غالباً به جرم صدور چک بی‌محل و عدم توانایی در پرداخت مهریه در زندان هستند تصریح کرد: بدهی پرداخت دیه نیز از دیگر جرائمی است که برای مجرمان آن گلریزان برگزار می‌شود.

مدیر عامل ستاد دیه کشور با قدردانی از حمایت مراجع قضایی استان در کاهش بخش قابل توجهی از جمعیت‌ زندان‌ها بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگی در سطح ملی تاکید کرد و گفت: امروز درصد بالایی از زندانیان جرائم غیرعمد را بدهکاران مالی شامل می‌شوند. افرادی که به دلیل عدم آشنایی کامل با اوراق تجاری چک بدون سوء نیت مجرمانه گرفتار بند زندان شده‌اند که توامان همراه با موضوع اصلاح قانون چک در مجلس شورای اسلامی، تلاش داریم با همیاری استان‌ها اقدمات فرهنگی متعددی را در عرصه‌های مختلف هنری عملی کنیم.

وی اظهار کرد: با اصلاح و تصویب قانون بیمه شخص ثالث، در شرایط فعلی در کل کشور تنها ۵۰۰ نفر راننده محکوم ‌به پرداخت دیه در زندان‌ها داریم که در این فهرست جالب است که خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان استان‌های بدون زندانی راننده محکوم دیه هستند.

سیدمحسن مظهری رئیس کل دادگستری استان سمنان نیز در این دیدار، ستاد مردمی دیه را بسیار موفق توصیف کرد و گفت: ستاد دیه نقش شایانی در زندان‌زدایی دارد و با در نظر گرفتن هزینه‌هایی را که بابت نگهداری یک فرد در زندان بر بیت المال تحمیل می‌شود و همچنین با مشاهده مسائل و مشکلات روحی و معشیتی خانواده زندانیان، به خوبی می‌توانیم به اهمیت عملکرد ستاد پی ببریم.

حیدر آسیابی دادستان مرکز استان سمنان نیز با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ استان اظهار داشت: سمنان به عنوان استانی صنعتی و تعداد زیاد خیرین که در امور خیریه مشارکت‌های گسترده‌ای داشته‌اند، می‌تواند با برنامه‌ریزی منسجم و بهبود شیوه برگزاری جشن‌های گلریزان، کمک‌های بیشتری از مردم نیکوکار استان جذب کرد.

در این جلسه، محمود باهنر مدیر کل زندان‌های استان و نائب رییس ستاد دیه استان گزارشی از عملکرد ستاد دیه استان در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ ارائه داد.

دیدار مدیر عامل ستاد دیه کشور با رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان سمنان

دیدار مدیر عامل ستاد دیه کشور با رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان سمنان

شما ممکن است این را هم بپسندید