نیکوکاران گرمساری بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص دادند

در جشن گلریزان گرمسار، خیرین و نیکوکاران شهرستان‌های گرمسار و آرادان، مبلغ یک میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال به صورت نقدی و تعهدی، جهت کمک به آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد کمک کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان سمنان، همزمان با سالروز میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) مراسم جشن گلریزان در راستای کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد و مالی در تالار فرهنگیان شهرستان گرمسار برگزار شد.

رئیس دادگستری شهرستان گرمسار در این مراسم با اشاره به وجود بیش از ۴۰ زندانی غیر عمد در زندان گرمسار اظهار داشت: امیدواریم با کمک نیکوکاران عزیز گرمساری، زمینه آزادسازی این زندانیان و بازگشت آنان به آغوش گرم خانواده‌شان را فراهم نماییم.

ابراهیم ابراهیم زاده در ادامه  با بیان این موضوع که در سال گذشته ۱۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با کمک ستاد دیه آزاد شده‌اند، عنوان داشت: در جشن گلریزان سال ۹۵، خیرین گرمساری برای کمک به زندانیان جرایم غیر عمد بیش از ۲ میلیارد ریال تعهد مالی دادند که از این رقم میزان ۶۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی در جریان برگزاری گلریزان جمع آوری شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته ۱۴ زندانی نیازمند توسط انجمن حمایت زندانیان گرمسار و ۳ زندانی مستحق با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) از زندان رهایی یافتند.

در بخش دیگری از این مراسم امام جمعه گرمسار بر لزوم توجه به کمک به زندانیان نیازمند تاکید کرد و ابراز داشت: دین اسلام دین کمک و عمل خیر است و نسبت به کمک به برادر مسلمان در همه حال توصیه شده است.

حجت‌الاسلام سیدعلی مهدی نژاد در ادامه به جایگاه رفیع بخشش در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: توجه به مقوله مهم گذشت و بخشش که از نشانه‌های یک مسلمان واقعی است، در بسیاری از اتفاقات می‌تواند باعث کاهش مشکلات اجتماعی و آسیبها در کشور شود.

امیرحسن نیکپو، رئیس زندان در پایان این مراسم گفت: در آئین سنت حسنه گلریزان امسال، خیرین و نیکوکاران گرمساری همگام با جمعی از مسئولان این شهرستان در اقدامی خداپسندانه بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به‌صورت نقدی و تعهدی به منظور آزادی محبوسین جرائم غیرعمد هدیه دادند که از این میزان حدود ۲۷۰ میلیون ریال به صورت نقدی و چک پرداخت گردیده و بقیه به صورت تعهدی می‌باشد.

نیکپو از آزادی ۲ زندانی نیازمند با کمک خیرین قبل از شروع مراسم گلریزان خبر داد و خاطرنشان کرد:  امیدوارم با کمکهایی که خیرین و نیز نهادهای دولتی و خصوصی در جشن گلریزان امسال تعهد کرده‌اند، امکان آزادسازی حداکثر زندانیان نیازمندی که در زندان گرمسار به سر می برند، فراهم گردد تا نظاره‌گر بازگشت آنان به کانون گرم خانواده‌شان باشیم.

در این آئین امام جمعه، رؤسای دادگستری و دادستان، فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای شهرها، رؤسا و مسئولین اجرایی و جمعی از خیرین و نیکوکاران شهرستان‌های گرمسار و آرادان، رییس زندان گرمسار، رضوی مدیرکل کمیته امداد استان و نقیبی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سمنان حضور داشتند.

شما ممکن است این را هم بپسندید