کمک ۲ میلیارد ریالی خیرین در جشن گلریزان سمنان

خیرین سمنانی در جشن گلریزان سمنان، بیش از دو میلیارد ریال جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند.

Golrizan95-02

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه شعبه استان سمنان، جشن گلریزان شهرستان سمنان در تاریخ ۲۵ خرداد ۹۵ مصادف با هشتم ماه مبارک رمضان با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدوس امام جمعه موقت سمنان، دانایی فرماندار سمنان، آسیابی دادستان سمنان،عرب مدیرکل زندانهای استان، موسوی شهردار، اعضاء شورای شهر و جمعی از مسئولین و مدیران، اعضای هیئت مدیره ستاد استان و خیرین و نیکوکاران در تالار لاله این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای مراسم نعمت ا… جدیدی مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان در سخنانی ضمن خیر مقدم اعلام کردند در سال گذشته، ۸۹ زندانی با بدهی بالغ بر شش میلیارد تومان توسط ستاد دیه استان از زندان آزاد شدند، که با اقدامات مشاوره‌ای و پیگیری مددکاران زندانها، توانستیم رضایت شکات را جهت گذشت از بیش از چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان از مبلغ کل بدهی به دست آوریم و در حدود یک میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون تومان را ستاد دیه از محل اعتبارات ستاد دیه کشور و کمک خیرین پرداخت نموده است.

امام جمعه موقت سمنان در این مراسم با اشاره به کمک‌های چشمگیر مردم خیر استان در موسسات خیریه مختلف اظهار داشت: به منظور جلب کمک‌های مردمی برای آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد، لازم است در طول سال با ارائه آموزش و آگاهی‌های لازم به مردم، تفاوت این دسته از زندانیان را تنها به واسطه بدهکاری مالی و یا دیه وارد زندان شده‌اند را با سایر زندانیان مشخص کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر عبدوس افزود: آزادسازی یک زندانی جرائم غیرعمد، کمک به دو خانواده محسوب می‌شود، یکی خانواده شاکی که دچار تنگا شده و دیگری خانواده فرد زندانی که به واسطه گرفتاری مالی در زندان به سر می‌برد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در بخشی از این مراسم با تشکر ار خیرین و برگزارکنندگان گلریزان: ما اینجا برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد حضور یافته‌ایم، افرادی که نه به خاطر ارتکاب جرایم عمدی، بلکه به دلیل عدم تمکن مالی، جرائم غیرعمد و یا بعضا دعاوی مالی بازداشت هستند و خانواده آنان چشم انتظار بازگشت آنان می‌باشند.

حیدر آسیابی با بیان اینکه کمک خیرین به خاطر برطرف سازی مشکلات عاطفی خانواده زندانیان در ماه مبارک رمضان، دارای اجر مضاعف است خاطرنشان کرد: فراتر از بحث اقتصادی کمک به زندانیان نیازمند، جنبه کمک عاطفی و اصلاحی که به خانواده آنان می‌شود بسیار حائز اهمیت است و شاید اجر آن به مراتب بالاتر از جنبه مالی آن باشد. وی با تاکید بر اهمیت جلب کمک‌های خیرین استان از طریق آگاهی‌رسانی و فرهنگسازی ابراز داشت: وظیفه داریم مشارکت در آزادسازی زندانیان را استمرار ببخشیم و آن را تبدیل به یک فرهنگ کنیم. چرا که برخلاف مشارکت بسیار جدی خیرین در امر مسجدسازی، مدرسه‌سازی، کمک به بیماران و سایر مسایل، آزادسازی زندانیان کمتر مورد توجه قرار گرفته  است.

مدیر عامل ستاد دیه استان در پایان این مراسم اعلام کرد: در جشن گلریزان امسال، خیرین سمنانی جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، دو میلیارد و شش میلیون و پانصد هزار ریال کمک نموده‌اند.

نعمت اله جدیدی افزود: امیدوارم با کمکهایی که خیرین و نیز نهادهای دولتی و خصوصی در جشن گلریزان امسال تعهد کرده‌اند، امکان آزادسازی حداکثر زندانیان نیازمند از زندانهای استان فراهم گردد تا نظاره‌گر بازگشت آنان به کانون گرم خانواده‌شان باشیم.

Golrizan95-00

Golrizan95-10

Golrizan95-03

Golrizan95-11

شما ممکن است این را هم بپسندید