۷۲۲ میلیارد تومان جمع بدهی‌ زندانیان آزاد شده در سال ۹۴

مدیرعامل ستاد دیه کشور از آزادی ۸ هزار و ۵۶۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در سال ۹۴ خبر داد و گفت: در مجموع بدهی این افراد مبلغی معادل ۷۲۲ میلیارد تومان بود.

1728_orig

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سیداسدالله جولایی همایش ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که با حضور مهمانانی چون حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم، حجت‌الاسلام قاضوی، عبدالرضا عزیزی، غلامحسین الهام، محمدعلی زنگانه و سردار احمد بیگدلی برگزار شد، افزود: سال گذشته با همت اقشار مختلف مردمی در بیش از ۲۲۰ نقطه کشور جشن گلریزان تنها در ماه مبارک رمضان ۹۴ برگزار شد که جالب است این مراسم حتی در دورترین نقاط استان سیستان‌ و‌ بلوچستان با استقبال بالای خیرین برگزار شد.

وی یادآور شد: هر ساله رهبر معظم انقلاب اول چراغ این جشن را چند روز مانده به ماه رمضان روشن کرده و به برکت همین کمک‌های معنوی مقام معظم رهبری و نیکوکاران ملائک کردار در ماه مهمانی خدا زمینه آزادی بسیاری از مددجویان تحت حمایت ستاددیه از بند حبس رهایی می‌یابند.

وی با اشاره به دیدارش با رهبر معظم انقلاب در ۲ روز گذشته گفت: چند روز قبل دیداری با معظم‌له داشتم و گزارش مبسوطی در رابطه با عملکرد ستاد دیه در سال گذشته و نحوه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ارائه کردم؛ سال گذشته ستاد دیه کشور توانست ۸ هزار و ۵۶۵ نفر را آزاد نماید که مبلغ دیه این افراد بالغ بر ۷۲۲ میلیارد تومان می‌شد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور اضافه کرد: ستاد تلاش‌های لازم را برای آزادی و بخشش افراد انجام می‌دهد و حتی از آبروی خویش سرمایه می‌گذارد تا رضایت را از خانواده‌های اولیای دم دریافت کند و زندانیان جرایم غیرعمد از زندان آزاد شوند.

جولایی، درباره نحوه مشارکت مردم برای آزادی زندانیان غیرعمد نیز گفت: علاوه بر کمک‌های حضوری و یا واریز مبالغ از طریق شماره حساب‌های بانکی و یا از محل خودپردازهای بانک‌ها به تازگی ستاد دیه از طریق سامانه #۷۷۷۷۷۸۰* در کمترین زمان و بدون هزینه‌ای از مبلغ هزار ریال به بالا وجوه اهدایی خیرین را دریافت و در راستای آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند صرف می‌کند. جالب ایت در چند ماه اخیر بیش از ۳۰ هزار نفر با همین سامانه مبالغ خود را به ستاددیه واریز کرده‌اند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از راه‌های کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و همکاری با ستاد دیه پرداخت کمک از طریق خودپردازهای بانک‌های کشور است و سیستم‌های خودپرداز نیز راهکارهای لازم برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تدارک دیده شده و مردم در صورت تمایل می‌توانند از این طریق مشارکت داشته باشند.

رئیس ستاد دیه کشور همچنین به عملکرد چند سال اخیر ستاد دیه اشاره کرد و افزود: در طی چند سال گذشته بیش از ۹۴ هزار نفر از زندانیان غیرعمد و غیر کلاهبرداری آزاد شده‌اند که این رقم حائز اهمیتی است که با مشارکت مردم و خیرین انجام گرفت.

شما ممکن است این را هم بپسندید