آزادی ۱۰۸۰ زندانی غیرعمد با کمک ۴۷ میلیارد تومانی خیرین

مردم نوع‌دوست ایران اسلامی در ماه مهمانی خدا با کمک ۴۷۳ میلیارد ریالی خود زمینه آزادی ۱۰۸۰ زندانی جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را در سطح کشور فراهم کردند.

1099

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، ستادهای دیه شعب استانی با برپایی ۲۶۳ جشن گلریزان و جمع آوری مبلغی معادل ۴۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال با الویت بخشی به سرپرستان خانواده و زندانیان زن کشور موجبات رهایی ۱۰۸۰  زندانی نیازمندی را فراهم کردند که نه از روی سوء نیت مجرمانه بلکه بر حسب یک اتفاق ناخوسته و غیرقابل پیش‌بینی روانه زندان شده بودند.

مبلغ کل بدهی این زندانیان واجد شرایط معادل ۷۰۰ میلیارد ریال بود که با همکاری خوب شکات شریف، طلبکاران و اولیای دم این مبلغ تا میزان ۴۷ میلیارد ریال با گذشت رضایتمندانه این افراد کاهش پیدا کرده است.

این در حالی است که ماه رمضان سال گذشته با برگزاری ۱۷۳ جشن گلریزان در کشور و جمع آوری مبلغ معادل ۳۰۰ میلیارد ریالی تنها ۵۱۲ نفر از زندانیان تحت حمایت ستاددیه از بند حبس استخلاص یافته بودند.

از مجموع مبلغ اهدایی از سوی نیکوکاران کشوری به ترتیب استان‌های اصفهان، خوزستان، فارس، ‌آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان و خراسان‌رضوی بیشترین کمک مردمی را در جشن‌های گلریزان برگزار شده به خود اختصاص داده‌اند.

در طول ماه مبارک رمضان استان بوشهر با برگزاری ۲۵ جشن گلریزان و استان‌های خوزستان و سیسستان و بلوچستان به ترتیب با ۲۱ و ۱۹ همایش، میزبان بیشترین تعداد این آئین نیکو و سنت حسنه در بین استان‌های کشور بوده‌اند.

از نکات قابل توجه اینکه خوزستان با جمع‌آوری مبلغی معادل ۴۲ میلیارد ریال و استان محروم سیستان و بلوچستان با  ۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان در جلب مشارکتهای مردمی نیز بیش از حد انتظار ظاهر شدند.

در کنار کمک ۷۰۰ میلیون تومانی رهبر فرزانه انقلاب در طی جشن‌های گلریزان ۷ ساله‌ اخیر ستاد دیه، بیست و هشتمین جشن‌ گلریزان این نهاد مردمی  در سال جاری که با شعار «بهار رهایی، با گل احسان تو» برگزار شد، رئیس‌جمهور با اختصاص ۱۴۰ میلیون تومان، آیت‌الله آملی لاریجانی با اهدای ۵۰ میلیون تومان و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با اهدای ۵۰ میلیون تومان خودشان در امر آزادی زندانیان دربند جرائم غیر عمد مشارکت داشتند.

ستادهای دیه استانی طی ۵ سال گذشته با برگزاری بیش از  ۱۳۰۰ جشن گلریزان در سطح کشور زمینه آزادی افرادی را فراهم کرده‌اند که بدون پشتوانه مالی و در اثر ارتکاب محکومیت‌های ناشی از صدور چک بلامحل (غیرکلاهبرداری) ، مهریه و نفقه راهی زندان شده بودند.

شما ممکن است این را هم بپسندید